Marketing & Communicatie

FML zorgt voor kwaliteitsbevordering van haar leden door het delen advies & kennis, ook op het vlak van marketing & communicatie.

Sterk merk worden? Wees jezelf!

Wat kom je tegen als je gaat ondernemen? Hoe zorg je als museum dat jij staat voor een sterk merk? Hoe onderscheid je je met authenticiteit en eigen kracht? Hoe zorg je voor tevreden bezoekers? Een merk is een naam met daaraan een reputatie of publiek beeld verbonden.  Een  sterk merk wekt een gevoel op bij individuen. Een sterk merk blijkt in praktijk 23x winstgevender. Budgettair is er echter vaak… Lees verder »Sterk merk worden? Wees jezelf!

Verhalen van mensen voor mensen!

Medewerkers en vrijwilligers van musea willen niets liever dan hun collecties aan het publiek laten zien. Ze willen verhalen delen en zoveel mogelijk mensen enthousiasmeren. Laat zien dat een museum geen autoritair instituut is, maar een plek waar mensen met een gedeelde passie samenkomen om mooie dingen te maken voor de gemeenschap. Probeer eens met frisse ogen naar je collectie (verhalen) te kijken! Weet wat er leeft Vraag jezelf eens… Lees verder »Verhalen van mensen voor mensen!